Estructura, espai i temps - Ball Robat
Estructura
L’estructura
de Ball Robat es basa en la
diferenciació de tres actes i un epíleg,
i tota la trama gira entorn la relació dels tres matrimonis i el triangle
amorós.
En
el primer acte es planteja el triangle dels personatges Cugat-Mercè-Oleguer i
s’anuncia el triangle de Cugat-Núria-Oriol.
En
el segon acte es dirimeix el triangle amorós de Mercè-Cugat-Oleguer, mentre
que també s’insinua el triangle d’Oleguer-Eulàlia-Cugat.
Per
acabar, en el tercer acte hi ha una trobada entre Nuria i
Oriol, i s’anuncia la virulència final. També trobem un major desenvolupament del triangle amorós
entre Oriol-Eulàlia-Oleguer.
Finalment,
en l’epíleg es produeix el desenllaç
final.
Espai
Trobem
quatre espais, un espai diferent per cada acte i epíleg. Els tres àmbits es
diferencien segons el grau d’intimitat (va de menys a més):
-
Primer acte: el dormitori, l’alcova de la parella Mercè-Cugat
-
Segon acte: la sala d’estar del matrimoni Oleguer-Eulàlia
-
Tercer acte: la sala amb terrassa de la casa de Núria i Oriol
- Epíleg: el restaurant de luxe, un espai destinat a la societat burgesa. Aquí
s’aparellen segons els triangles potencials: Mercè-Oleguer, Oriol-Eulàlia i
Cugat-Núria.
Temps
El temps
en l’obra són pocs dies, presentats d’una manera contínua als tres actes, i amb
una separació de dos dies entre el tercer acte i l’epíleg. Trobem tres períodes
temporals successius:
-
La nit i primeres hores del matí (Acte I)
-
Vint minuts més tard (Acte II)
-
Uns instants més tard (Acte III)
El darrer
acte comença amb la trucada telefònica que la Núria li fa a l’Eulàlia i respon
el Cugat (aquest respon a la meitat de l’Acte II). S’escolta als dos
interlocutors parlar.
L’epíleg
se situa dos dies després. Apareix la quimera de la felicitat i la referència
que fa els personatges dels darrers deu anys i dels fracassos respectius.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada